Tuesday, February 19, 2013

2012~2013 日本の旅・人猿大戦 / Japan Trip - Man V.S. Monkey

今回の日本旅行、世界唯一、温泉に入る猿を見ていました。以下は僕の旅です。
I have seen the infamous hot spring Monkeys during my trip this/last year. Let the journey begin.

公園に入った前に、レジ袋を持たない方がいいです。
Before you enter the Monkey park, I would strongly suggest that you do not bring a plastic bag.

何故?
Why?

以下は僕のレジ袋の結果です。。。
The following shows the outcome of my plastic bag...

猿がつい僕のレジ袋を奪われました。
(僕の果物飴~~~!!!)
One of the hot spring monkeys have snatched my plastic bag away.
(There goes my fruit-flavoured sweets~~~)

レジ袋を持たない以外、他のルールも守らなければなりません。
Besides for the rule of not to carry a plastic bag, here are some other rules that one would have to take note.


以下は温泉猿の写真です。
Here are some photos of the hot spring Monkeys.


(以下の写真をクリックすると他の写真が見られます。)
(Click the following image for more photos.)

* こちはシンガポールの「地獄谷野猿公苑」の資料です。
* Click here to find out more about 'Jigokudani Yaen-koen'.

No comments:

Post a Comment